domingo, 10 de fevereiro de 2013

DIY: O bule / The teapot




Assim como eu, a Rita adora chá. Não é coisa difícil imaginar que quem adora chá adora bules, e foi assim que decidi criar-lhe este bule, personalizado, só para ela. Utilizei uma caneta de porcelana e estou fã destas canetas; apesar das peças terem que ser lavadas à mão a tinta não sai.

Acho que é uma excelente ideia para fazerem, fácil, e que cria prendas muito pessoais que sem dúvida vão deixar marca.

Feliz Aniversário Ritinha!

Translation: Rita’s Tea

Like me, Rita loves tea. It is not a hard thing to imagine that if you like tea, you love teapots, and that is why I have decided to create this teapot, personalized, for Rita. I used a ceramic pen and I am a huge fan of this type of pens, since you can write on porcelain and although you can’t wash it in the dishwasher, you can wash it by hand and the ink is not removed.

I think this is an excellent idea for you to make, easy, and it allows you to create personal presents which will leave a mark.

Happy Birthday Rita!

Alcagoita 

6 comentários:

  1. Amazing! I used to have pastels for writing on porcelain, but the quality was horrible. I never knew pens existed! (It would be awesome to be able to do some calligraphy on porcelain!)

    ResponderEliminar
  2. Hey! I saw your teapot inspirations on pinterest and I was wondering what's on your mind and voila! such a beauty :D:D
    (yes, I'm back and my old address works again! yay! I actually made a collection of postcards just from you, because they are very unique and different from the postcrossing ones or the ones from friends, just beautiful :) i wish we had some postcard shops because our post offices sell shit :p maybe I should print my own :)

    ResponderEliminar
  3. Ficou muito catita!!

    :)*

    Isa

    ResponderEliminar
  4. Gosto muito de dar e receber prendas personalizadas. Acho que mais importante do que a prenda é saber que aquela prenda foi feita e pensada para aquela pessoa e não para outra. E este sentimento de nos sentirmos únicos faz bem ao ego e é saudável. Acho este bule uma ideia muito gira e ao mesmo tempo tão simples de fazer. :)
    Olga Amaral

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: